Hyppää pääsisältöön

Kiinnostaako ilmastonmuutos, Etelä-Korea, arktinen politiikka ja yhteistyö tai matka Etelä-Koreaan? Hae mukaan The 10th Korea Arctic Academy -verkkokurssille (5.-12.7.2024) 21.6. mennessä!

Julkaistu 3.5.2024
Tampereen yliopisto
The 10th Korea Arctic Academy, 5.-12.7.2024Kuva: UArctic
Arktisen yliopiston alainen Korea Maritime Institute (KMI) järjestää ilmaisen verkkokurssin liittyen arktiseen yhteistyöhön ja politiikkaan, johon voivat hakea melkein kaikki Tampereen yliopiston tutkinto-opiskelijat. Verkkokurssi valottaa arktisen alueen mahdollisuuksia ja siihen kohdistuvia uhkia sekä kertoo miksi Etelä-Korea on mukana arktisisessa yhteistyössä. Hakuaika heinäkuussa järjestettäville verkkokursseille päättyy 21. kesäkuuta 2024. Verkkokurssin kaksi parasta opiskelijaa palkitaan matka-apurahalla 2024 Arctic Partnership Week -konferenssiin, joka järjestetään Etelä-Korean Busanissa joulukuussa 2024.

Hakukelpoisuus, kurssikuvaus sekä hakuohje

The 10th Korea Arctic Academy -verkkokurssi on avoinna kaikkien opintoalojen Tampereen yliopiston tutkinto-opiskelijoille tasosta riippumatta, mutta sinun täytyy olla vähintään toisen vuoden kandiopiskelija. Onnistuneesti suoritetusta verkkokurssista saat kurssitodistuksen, jonka jälkeen voit hyväksilukea mahdolliset opintopisteet (2 op) omaan tutkintoosi Tampereen yliopistossa. Kurssi on englanninkielinen ja ilmainen Tampereen yliopiston opiskelijoille.

Lisää tietoa hakukelpoisuudesta, kurssin ja luentojen sisällöistä sekä tarkat hakuohjeet löydät tämän uutisen englanninkieliseltä puolelta joko vaihtamalla kieleksi englanti oikeasta yläkulmasta tai menemällä suoraan englanninkieliseen uutiseen: Call for student applications: The 10th Korea Arctic Academy Online Course (5 - 12 July); the deadline to apply is 21 June 2024 (best two students will be invited to visit South Korea).

Kiinnostaako ilmastonmuutos ja arktiset asiat? Harkitse Circumpolar Studies -verkkokursseja tai hae north2north-opiskelijavaihtoon Kanadaan tai Yhdysvaltoihin kevätlukukaudella 2025!

• Arktisen yliopiston alainen Circumpolar Studies on monitieteinen opintokokonaisuus, johon voivat hakea kaikki Tampereen yliopiston tutkinto-opiskelijat. Opintokokonaisuuden monitieteiset tutkimukset valottavat arktisen alueen mahdollisuuksia ja siihen kohdistuvia uhkia. Circumpolar Studies -opintokokonaisuuden opintopisteet voi sisällyttää kätevästi myös tutkintosi kansainvälistymiskokonaisuuteen. Lue lisää opintokokonaisuudesta Verkosto-opinnot -sivulta
  • Vielä ehdit hakea syyskuun täydennyshaussa north2north-kohteisiin Kanadaan tai Yhdysvaltoihin kevätlukukaudelle 2025. Tarjolla on mm. seuraavia vaihtokohteita: University of Washington (Seattle, WA), University of Saskatchewan (Saskatoon, SK), Algoma University (Sault Ste. Marie, ON).
  • Irtaudu oravanpyörästä ja hae elämäsi seikkailuun!